Tehnica palmei de fier (III). Metoda celor 97 de zile

iorn

În cazul în care vă decideți să începeți antrenamentul palmei de fier, atunci iată o metodă derivată din cele indirecte, în care puteți stăpâni tehnica în circa 97 de zile fără a vă expune riscului de a vă distruge articulațiile sau a face mai târziu diferite forme de artrită. Este o metodă propusă de Maestrul Chao, derivată din tehnica Marelui Maestru Gù Rǔ Zhāng (顾汝章) și care garantează rezultate bune în circa 100 de zile (aproximativ 3 luni), în condițiile respectării cu strictețe a planului de antrenament.

Zone întărite

În cadrul acestei tehnici vom întări palma, spatele palmei, muchiile palmei, rădăcina palmei și degetele. Loviturile ce vor putea fi date sunt: plesnirea cu palma (forța este concentrată în palmă), aruncarea palmei (forța este concentrată  pe spatele palmei), retezarea cu palma (forța este concentrată pe muchia exterioară a palmei), măturarea cu palma (forța este concentrată pe muchia interioară a palmei), ștanțarea cu palma (forța este concentrată pe rădăcina palmei) și împungerea cu degetele (forța este concentrată în vârfurile degetelor).

Observăm că nu discutăm de alte zone. Antrenamentul vizează doar întărirea palmei ca armă naturală și, indirect, întărirea pumnului.

 Materiale necesare

Aveți nevoie de un sac din pânză groasă, de preferință cu două straturi, cam 60 de centimetri lungime și 30 de centimetri lățime. Tradițional, sacul de umple cu pilitură de fier (între 6 și 10 lei/ 100 grame, vă trebuie cam 2-3 kg). Dacă nu aveți pilitură de fier, atunci, pentru început, puteți combina în părți egale mazăre verde și uscată. Se poate folosi și fasole verde și uscată sau soia. Nu vă recomand să utilizați nisip, cel puțin nu la început, deoarece poate deveni prea dur.

Sacul se așază pe o masă rezistentă (poate și un postament improvizat din cărămizi sau din BCA) astfel încât stând în poziția Mǎ Bù (馬步), să ajungă în dreptul taliei.

De asemenea aveți nevoie de Dit Da Jow, în acest sens recomandându-vă „Dragonul alb”, un preparat pentru începători și care dă rezultate excelente Din păcate este destul de scump, costă circa 25 de dolari o sticlă de circa 120 ml, însă sticla are și pipetă din sticlă și tot ceea ce vă trebuie pentru a o folosi corect.

Înainte de a începe, agitați bine flaconul și umpleți pipeta cam pe jumătate, apoi faceți palmă căuș și goliți conținutul pipetei în palmă. Cu grijă masați foarte bine mâinile până la încheietura pumnului, și în palmă și pe spatele palmei, și pe degete până când tot lichidul intră în piele și palma devine uscată. Repetați „spălarea palmelor” cu încă o jumătate de pipetă în același fel.

Principii și metode de antrenament

În primul rând, găsiți-vă un loc liniștit unde nimeni să nu vă distragă. Pe tot parcursul exercițiului corpul este relaxat, respirația normală. Nu se lucrează în forță.

1. Meditația inițială - Din drepți cu mâinile pe lângă corp, bazinul împins în față, relaxăm corpul, respirăm adânc de 2-3 ori, apoi așezăm limba pe cerul gurii, în spatele incisivilor și inspirăm pe nas în timp ce ridicăm mâinile prin fața corpului cu palmele în sus, degetele față în fața. Mișcarea continuă până când palmele ajung în dreptul pieptului, imaginându-ne cum energia coboară din din Dān Tián-ul median (Zhōng Dān Tián 中丹田), din zona plexului solar, trece prin Dān Tián-ului inferior (Xià Dān Tián 下丹田), apoi, printre picioare, trece în meridianul guvernator Dū Mài 督脈 și începe să urce, mișcarea oprindu-se atunci când energia ajunge pe meridianul guvernator undeva între omoplați.

În acest moment respirația se oprește cam jumătate de secundă, orientăm palmele în jos și presăm prin fața pieptului expirând pe gură și eliberând limba de pe cerul gurii până când palmele ajung în dreptul bazinului. În același timp ne imaginăm cum energia din meridianul  Dū Mài 督脈 începe să se împartă în două și coboară prin brațe, până în palme, pe care le activează. Se oprește din nou respirația circa o jumătate de secundă, după care se reia exercițiul încă de două ori. La final se intră în poziția călărețului - Mǎ Bù (馬步).

2. Plesnirea cu palma - Se ridică mâna dreaptă la nivelul frunții, palma orientată în jos, se concentrează atenția în mijlocul palmei și se lasă pur și simplu să cadă pe sac, sub propria sa greutate, impactul fiind la nivelul palmei și degetelor. Umărul și brațul sunt relaxate și nu se accelerează mișcarea descendentă, se folosește strict propria greutate a brațului. Respirația are loc la fel. Se inspiră la ridicarea brațului, imaginându-ne acumularea energiei în palmă, după care se expiră la coborâre și ne imaginăm eliberarea energiei în sac.

3. Aruncarea palmei - Se inspiră din nou cu limba pe cerul gurii și se ridică palma în dreptul frunții, acumulând energie în palmă. Se răsucește palma cu spatele în jos și se lasă din nou să cadă sub propria sa greutate, impactul fiind la nivelul spatelui palmei și degetelor. Umărul și brațul sunt relaxate, mișcarea descendentă nu se accelerează, atenția este concentrată pe spatele palmei, se expiră pe gură și se eliberează energia în sac.

4. Retezarea cu palma - Ridicăm palma inspirând pe nas până la nivelul frunții, muchia exterioară a palmei este orientată în jos, acumulăm energie, expirăm și lăsăm să cadă muchia palmei pe sac, atenția fiind concentrată pe muchia palmei, aceasta fiind zona de impact.

5. Măturarea cu palma - Ridicăm palma inspirând pe nas până la nivelul frunții, muchia exterioară a palmei este orientată în jos, acumulăm energie, răsucim palma cu muchia interioară în jos, degetul mic în sus, expirăm și lăsăm să cadă muchia palmei pe sac, atenția fiind concentrată pe muchia interioară a palmei, zona degetelor mare și arătător, aceasta fiind zona de impact.

6. Ștanțarea cu palma - Ridicăm palma inspirând pe nas până la nivelul frunții, palma orientată în jos, acumulăm energie. Extindem ușor palma pentru a expune baza palmei, expirăm, concentrăm atenția pe baza palmei și lăsăm brațul să cadă pe sac, eliberând energia acumulată. Zona de impact este, evident, rădăcina palmei.

7. Împungerea cu degetele - Ridicăm palma inspirând pe nas până la nivelul frunții, palma orientată în jos, răsfirăm și orientăm degetele în jos, formând gheara de tigru (Hū Zhào 呼召), acumulăm energie, expirăm, concentrăm atenția în vârfurile degetelor și lăsăm brațul să cadă pe sac, împungându-l cu degetele, zona de impact fiind vârfurile degetelor. Mare atenție la acest exercițiu. Nu accelerați deloc mișcarea deoarece riscați să vă rupeți degetele.

Acestea sunt toate mișcările. După ce ați terminat cu brațul drept, continuați cu brațul stâng.

8. Meditația finală - După ce ați terminat cele 6 lovituri și cu brațul stâng, puteți pune mâinile pe genunchi și masa ușor de 3-4 ori, apoi vă ridicați lent din Mǎ Bù (馬步) și veți mai repeta o dată sau de două ori exercițiul de la început.

9. Spălarea palmelor - Imediat după ce ați terminat, umpleți o jumătate de pipetă cu Dit Da Jow și masați foarte bine palmele până când lichidul intră în piele.

 Frecvență

Acest exercițiu se repetă încă de 4 ori, în niciun caz mai mult, de 3 ori pe zi: dimineața, la prânz și seara. Asta înseamnă că dimineața veți avea 6x5=30 de lovituri cu brațul drept și 6x5=30 de lovituri cu brațul stâng, după fiecare dintre cele 5 serii OBLIGATORIU se spală palmele cu Dit Da Jow și se face o pauză de 2-3 minute.

Zilnic veți avea de dat 90 de lovituri cu brațul drept și 90 de lovituri cu brațul stâng, timp de 97 de zile. Nu depășiți numărul de lovituri și seriile deoarece riscați să vă accidentați. NU VĂ ANTRENAȚI NICIODATĂ FOLOSIND ACEASTĂ METODĂ DACĂ NU AVEȚI DIT DA JOW. RISCAȚI SĂ VĂ DISTRUGEȚI ARTICULAȚIILE

 Precauții.

  • Acest antrenament nu este pentru începători. Trebuie să aveți experiență în artele marțiale, să obțineți echilibrul și disciplina necesară. Nu forțați și nu abandonați dacă ați început.
  • Se recomandă abstinența sexuală pentru crearea și concentrarea energiei (Qì 氣). Acesta nu este doar un simplu exercițiu de lovire a sacului, ci include elemente de Qìgōng dur. Dacă nu puteți practica abstinența pe o perioadă de 97 de zile, încercați totuși să nu abuzați și să reduceți frecvența actelor sexuale.
  • Vă recomand să vă antrenați afară și să nu inspirați niciodată pe gură. Pilitura de fier este toxică dacă ajunge în plămâni, de aceea folosiți pânză dublă la sac și asigurați-vă că pilitura de fier nu formează un praf în momentul loviturii, praf pe care îl puteți inspira. Nu folosiți pilitură de fier foarte fină.
  • Nu loviți cu forță musculară. Relaxați umărul și brațul și lăsați palma să cadă. Este mai mult decât suficient pentru ceea ce avem nevoie. La un moment dat, cu o fracțiune de secundă înainte de impact, veți ajunge să efectuați o scurtă biciuire din încheietura pumnului, transferând energia mult mai eficient. Acesta este secretul spargerii de obiecte dure de la o distanță mică, situație în care aplicarea forței brute nu este de niciun folos. Mai mult decât atât, dacă veți folosi forță riscați să vă deteriorați organele interne.
  • Rămâneți concentrat și dirijați energia cu mintea. Acele concentrări de atenție au rolul de a activa și concentra energia în zonele dorite, deoarece energia urmează intenția. Din nou, nu este o simplă lovire în sac. Chiar dacă la început pare a fi mai greu, cu timpul veți reuși să vă concentrați mai bine.
  • La sfârșitul antrenamentului masați ușor genunchii până se încălzesc, scuturați mâinile și picioarele pentru a elibera tensiunea și relaxați-vă.

Location (Map)

Tehnica palmei de fier (II). Metode și echipamente

Articole similare

 

Comentarii

Nu există niciun comentariu. De ce nu scrieți dumneavoastră unul?
Aveși deja un cont? Autentificați-vă aici
Guest
Sâmbătă, 18 Septembrie 2021
Dacă doriți să vă creați un cont, introduceți numele de utilizator, parola și numele dumneavoastră.

Imagine Captcha

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://gongfu.ro/